dinsdag 12 februari 2013

Over hoe wij allemaal CEO zijn

Als consument vinden we het fijn dat we prijzen kunnen vergelijken. Dat we direct kunnen kopen, liken en tweeten. En direct in contact kunnen treden met onze winkels en aanbieders. Er is webcare, CRM, klantcontactcenters. Bedrijven kennen hun klanten steeds beter en staan steeds directer met hen in contact.

Zoals ik eerder al schreef: Technologie verandert de maatschappij voorgoed. De gevolgen voor organisaties zijn merkbaar. Maar de tegenbeweging is er ook al. In maart 2011 schreef ik hier al over trouwens.

De consument heeft macht. De strijd om de consument wordt tegenwoordig gevoerd op Facebook. De consument bepaalt steeds directer de strategie van bedrijven. Dit betekent dat bedrijven steeds wendbaarder moeten worden om zich aan te kunnen passen aan de grillige klantwensen. Dat betekent ook dat bedrijven steeds klantgerichter moeten worden om die klantwensen op te pikken. Steeds meer functies binnen organisaties worden daarom klantgericht.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten