dinsdag 28 augustus 2012

Over mijn favoriete onderwerpen

Mijn vaste lezers weten het nu onderhand wel. De wereld verandert. Flexibilisering, digitalisering, individualisering... Voor de nieuwe generatie is dit allemaal doodnormaal. Flexibel, digitaal, individueel. Het Nieuwe Werken? Hoezo is dit mijn werkplek? 9 tot 5?
In sollicitatie- en talentmanagementgesprekken hoor ik ze allemaal hetzelfde zeggen: projectmatig, afwisseling, verantwoordelijkheid, dingen realiseren, op niveau meedenken. Ze komen er aan en gaan de wereld overnemen. Als je als organisatie niet toegeeft, mis je de boot.
Deels schreef ik hier al over in mijn blog over het verband tussen de crisis en technologie. De wereld versnelt. Wordt transparanter. Lijnen worden korter. Communicatie directer.
Organisaties worden nu nog bestuurd door babyboomers. Langzaamaan begint de generatie X terrein te winnen. Maar we moeten ons klaar maken voor generatie Y. Voor de maatschappelijke ontwikkelingen van vandaag.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten