dinsdag 24 juli 2012

Over het verband tussen de crisis en technologie

Het is al zo lang crisis dat het begint te wennen. De kredietcrisis heet hij. Hij heeft zelfs een eigen Wikipedia-pagina. En hij begon in 2007. Op Wikipedia staat overigens dat ergens medio 2011 de kredietcrisis ten einde was. Maar vervolgens ging hij over in de Europese staatsschuldencrisis. Ook goed.
De kredietcrisis zou geleid hebben tot nieuwe wet- en regelgeving voor financiële instellingen. Dit heeft onder meer tot gevolg dat er voorzichtiger krediet verleend wordt. Dit leidt weer tot problemen in de vastgoedsector omdat onder meer huizen moeilijker te financieren zijn. En zo kabbelen we voort.
Maar gisteren op weg naar huis had ik een brainwave. Een brainwave die de relatie legde tussen de technologische en maatschappelijke ontwikkelingen die ik graag de informatie- of kennisrevolutie noem (nog geen Wikipedia-pagina voor beschikbaar) en de huidige voortdurende crisis.

Lees verder op bijoeben.nl...

1 opmerking:

  1. Topprestaties leveren betekent continu verbeteren. Net als een topsporter. Maar dat kost niet per definitie veel geld. Sterker nog, het kost vaak minder. (Zie eventueel een recente update in mijn LinkedIn-profiel (onder Activity) voor een korte toelichting over hoe je continue verbetering vormgeeft). Maar daadwerkelijk continu verbeteren betekent wel dat bedrijven meer moeten doen dan alleen zéggen "X, elke dag beter", zoals een bekende supermarktketen.

    Koos Faber

    BeantwoordenVerwijderen