zaterdag 5 januari 2013

Over hoe gewoon anders kan zijn

We hadden weer wat online besteld. De bel ging. Traphekje open, trap af, deur open. Hallo!? De bezorger stond alweer bij zijn auto, wilde alweer instappen. Haast. Snel weer terug, handtekeningetje, pakketje en zoef. De bezorger had helemaal geen PostNL-auto. Het pakketje was er wel van. De auto was van Bo-rent.
PostNL heeft het moeilijk. Ze reorganiseren, stellen dat weer uit. De postmarkt verandert hard en ze moeten mee. Maar de druk op de bezorger lijkt hoog. De kwaliteit matig. Er wordt gewerkt met flexibel inzetbare bezorgers, die geen tijd hebben, uitgemolken worden en hun werk niet als vak zien.

Er is nogal wat aan de hand...
Ik schreef een drieluik over de aanleiding hiervan. Technologie verandert de maatschappij voorgoed. De gevolgen voor organisaties zijn merkbaar. Maar de tegenbeweging is er ook al.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten