vrijdag 10 april 2015

Over een aanrader die ik iedereen gun



"Gisteravond lag ik op de oever van de Cam te kijken hoe de sterren tussen de wolken door schenen.
Over de rivier waar Cambridge de helft van haar naam aan te danken heeft waren we onder de bruggen door ge-'punt'. In deze inspirerende omgeving vol van kennis, nobelprijzen en wetenschappers kregen wij van Patrick de opdracht vanuit de ruimte in te zoomen op deze plek op de aardbol. Onszelf te zien liggen in het donker. En te bedenken wat wij zelf zouden willen bijdragen of uitvinden, waren wij zelf professor geweest.
Terwijl de vleermuizen mij om de oren vlogen realiseerde ik mij heel sterk waar ik was. De grootste superlatieven konden niet beschrijven hoeveel ik het naar mijn zin heb hier. Zoveel geleerd, gezien, ontdekt en gedaan.
Ik voelde me bijna bezwaard. Waarom mocht ik hier zijn? Maar al snel sloeg dat om in een gevoel van geluk. Ik voelde mij 'gezegend'. Wat een rijkdom dat ik hier mag zijn.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten