woensdag 20 februari 2013

Over klagen over klagen, maar ook over leuke dingen

Ik wil graag even klagen over het feit dat we zo veel klagen.

Ik heb werk. Ik heb leuk werk. Leuke collega's ook. Ik groei. Ik bepaal zelf mijn dagindeling en agenda. Ik doe telkens verschillende opdrachten die ik ook nog eens zelf vind. Ik heb verantwoordelijkheid. Ik heb contact met verschillende lagen in de organisatie. Ik doe brede ervaring op. Ik doe echt leuke dingen.

Ik heb ambitie. Ik wil de top bereiken. Ik ken mijn ontwikkelpunten.

Ik ga niet snel genoeg. Ik krijg te weinig ruimte voor mijn eigen inbreng. Ik kan te weinig succes claimen. Ik ben eigenlijk nergens echt voor verantwoordelijk. Ik krijg de kans niet om echt stappen te maken. Ik kan mijn ervaring niet omzetten in vooruitgang.

Mijn manager doet te weinig aan mijn ontwikkeling. Mijn werkgever zou meer aandacht moeten besteden aan talent development. Mijn opleidingsbudget is te klein. De doorstroommogelijkheden binnen de organisatie zijn te beperkt.

Ik heb geen duidelijk beeld van wat ik wil gaan doen. Mijn ambitie is te vaag. Ik zie geen logisch carrièrepad vanuit waar ik nu sta.

Wat een onzin.

Lees verder op bijoeben.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten